23 września 2010

Dlaczego Makara (M-Akara)?

Bo M jak Monika i Akara jak akara.
Akary z Maronii to moje ulubione pielęgnice. Są łagodne i sympatyczne i dlatego żyją zgodnie w akwarium z innymi gatunkami ryb. Akar mam pięć w swoim zbiorniku, gdzie mieszkają z parą pielęgnic miodowych. Był to mój świadomy wybór po smutnych doświadczeniach z przepięknym żółtaczkiem indyjskim, który po pozbyciu się innych członków swojego żółtaczkowego stada - padł z samotności. Obserwowanie walk ryb i terroru jaki żółtaczek wprowadził nie sprawiało mi szczególnej przyjemności. Ponieważ jednak pielęgnice to gatunek ryb akwariowych, który najbardziej mnie intryguje, zarówno z uwagi na swoje opiekuńcze usposobienie w stosunku to potomstwa jak i poprzez swój dostojny wygląd - postawiłam na osobniki z tej rodziny o łagodnym usposobieniu.
Jakby tego było mało - Akary są uśmiechnięte : ) Jeśli ktoś nie wie jak wygląda uśmiechnięta ryba proszę spojrzeć na zdjęcie poniżej:
A tak Akarka w całej okazałości:

A tak prezentuje się para moich Pielęgnic Miodowych:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz